Gerrit de ruig

Fractievolger

Maak kennis met Gerrit

Mijn naam is Gerrit de Ruig, geboren in 1946 te Baarn.

Lagere school ook in Baarn, Ambachtsschool, die had je toen nog, in Amersfoort als loodgieter.

Daarna als installateur de avondschool in Hilversum waar ik al mijn diploma’s haalde.

Ondertussen ook getrouwd en verhuisd naar Castricum en meer dan dertig jaar als uitvoerder bij een groot installatiebedrijf in Badhoevedorp en later in Amsterdam gewerkt.

Ergens aan het einde van de jaren negentig bij een meeting Pim Fortuyn ontmoet en gingen mijn ogen politiek open. Ze zijn daarna nooit meer dicht gegaan. Na zijn dood stond Geert Wilders op die heel moedig de VVD verliet omdat zijn partij voorstander was Islamitisch Turkije bij de EU te laten komen. Daar was ik ook tegen en heeft hij vanaf toen mijn steun gekregen.

In 2008, na mijn scheiding, door de liefde in Enschede aangeland en via de PVV provinciale fractie aangesloten bij de Enschedese PVV gemeenteraadsfractie in oprichting. Bij de gemeenteraadsverkiezingen haalden we drie zetels en kort daarna werden we geconfronteerd met zetelroof, en hielden we er twee over. Te weinig voor mij om ook in de raad zitting te kunnen nemen.

Maar niet getreurd want samen met de raadsleden vormen we voor onze kiezers een hecht team en bezoeken we met regelmaat de activiteiten van onze medebewoners.

Bij de volgende verkiezingen hoop ik op meer zetels voor onze PVV zodat we echt een stem zullen hebben in de plaatselijke politiek.

Met vriendelijke groeten, Gerrit de Ruig.